הוצאת רישיון לאופנוע – כללי בטיחות

האהבה לאופנוע לא תיגמר אף פעם

הנסיעה באופנוע היא משהו מיוחד, זריקת אנדרנלין שאין לה תחליף ולמרות כל הסכנות אי אפשר שלא להבין למה כמות רשיונות האופנוע עולה ועולה ברחבי העולם.

באמריקה לדוגמא, בגיל 16 רוכבי אופנוע יכולים לקבל רישיון מוגבל על ידי השלמת הוראת נהיגה של 50 שעות לפחות, עמידה בקורס בטיחות מאושר לאופנוע ו/או עמידה במבחני ידע ודרכים (שעשויים להתבטל במידה והרוכב סיים קורס בטיחות. ). בגיל 17 רוכבי אופנוע יכולים לקבל זכויות בלתי מוגבלות לאופנוע בקנזס על ידי ביצוע מבחן ידע נוסף ומבחן דרכים (ששוב ניתן לבטל אותו על ידי לימוד קורס בטיחות).

כדי לקבל רישיון נהיגה באופן חוקי, קליפורניה דורשת ממך לקבל תחילה אישור הכשרה לאופנוע, להשלים קורס הכשרה לאופנוע או לקבוע נסיעת מבחן. לפני שאתה באמת יכול לעלות על אופניים, ברוב המדינות תצטרך לעבור מבחן בכתב ולקבל אישור אימון לאופנוע. המבחן הכתוב כולל שאלות על מינוח בסיסי, טכניקה וחוקי אופנוע.

כל מדינה והחוקים שלה

במקומות מסויימים, ייתכן שתהיה לך אפשרות לגשת למבחן באינטרנט או בסניפי משרד הרישוי. כדי להתכונן לכל בחינה שתצטרכו לגשת, תצטרכו לקחת את חוברת הנהיגה, כמו גם את חוברת הדרכת הנהיגה ומדריך האופנוע מכל מרכז שירות לרישיון נהיגה הממוקם ברחבי המדינה.

במדינות מסוימות, תהיה פטור מלגשת למבחן מיומנות אופנוע / מבחן דרכים במרכז השירות לרישיון נהיגה. 

גם בתקופת הקורונה היו הקלות לשיעורים התאורטיים במקומות רבים אך את התרגול המעשי אי אפשר להחליף בשום דבר וחיביים לתרגל נסיעה בטוחה באופנוע עד למבחן עצמו.

באמריקה, רישיון שניתן לאדם מעל גיל 16 יוגבל רק אם אגף הביטחון יראה בכך צורך. כל רוכב אופנוע או אופנוע בן 15 מצריך אישור מיוחד המאפשר לו לרכוב על אופנוע בהגבלות מסוימות לאחר עמידה בדרישות הקבועות לקבלת רישיון אופנוע. בטקסס, הדרישה לחינוך נהג חלה על כל האנשים מתחת לגיל 18, גם אם הם כבר מחזיקים ברישיון נהיגה זר.

כדי לקבל רישיון נהיגה מסוג M, אנשים חייבים לעבור קורס מאושר לבטיחות אופנועים ולהביא איתם את תעודת הגמר שלהם למחלקת רישיונות נהיגה.
כמו כן, על המועמד לעבור באופן משביע רצון תכנית הכשרה לאופנוע המאושרת על ידי משרד הפנים, או על הורה או אפוטרופוס לאשר בכתב כי המועמד סיים לפחות 30 שעות רכיבה על אופנוע. על המבקש להיות בעל אישור לימודים לתארים מתקדמים באריזונה והרשיון לימודי אופנועים של אריזונה למשך שישה חודשים לפחות.

אנו מזכירים שוב, בכל מדינה החוקים מעט שונים ולפעמים שונים בהרבה, אז חשוב להיות מחוברים לחוקים, לתהליך שיש לעבור ולקבלת הרישיון בסוף, בצורה המהירה ביותר.

מבחן מיומנות באופנוע

 משרד הרישוי מחייב אותך להשלים בהצלחה תוכנית הכשרה מעשית לאופנועים כדי לקבל אישור ורישיון לאופנוע. כדי לקבל רישיון יש לעבור מבחן ידע/תאוריה, מבחן מיומנות רכיבה ובדיקת ראייה. בסיום מבחן המיומנות יונפק לך רישיון או היתר זמני.

בהתאם למדינה, אתה יכול לקבל רישיון קבוע בדואר או בדרכים אחרות. לא תוכל לקבל פטור ממבחן דרכים לאופנוע אם עברת קורס הכשרת אופנועים מחוץ למדינה. החוקים לגבי אופנועים משתנים בין מדינות בעולם ויש שוני בגיל שאפשר להתחיל לנהוג באופנוע, בחוקים של משקלי האופנועים, מהירות וחוקי בטיחות שונים.

ציוד רכיבה איכותי ובטיחותי

הציוד שאיתו תרכבו על האופנוע, ממגניי הרגליים, ידיים ועד הקסדה וחליפת סערה תואמת לנהיגה בגשם. מומלץ בנושא זה לא להתפשר ובניגוד לתחומים רבים בהם לא שווה להשקיע את המחירים הגבוהים של המותגים האיכותים ביותר, כאן הסיפור שונה. אין דבר יותר חשוב בחיים האלה מבטיחות ושמירה על עצמכם בזמן הרכיבה על האופנוע בכביש. ציוד לאופנועים זה בהחלט תחום רחב ויש בתוכו תתי קטגוריות ומגוון מוצרים גדול. קסדות שטח לאופנועים וגם קסדות לכביש הם אולי הפריט החשוב ביותר, אשר יש כמה סוגים של קסדות וחשוב להתאים לכם את הקסדה הטובה ביותר מבחינת בטיחות שתשמור עליכם בזמן אמת וגם שתתאים לראשכם ותיהיה נוחה בצורה המקסימלית.

החשיבות של הלמידה מעבר לחובה בחוק

רישיון נהיגה עושים מכיוון שזה החוק, אך מעבר לזה יש משמעות רבה, לדרך בה תנהג בכבישים, לבטיחות הסובבים אותך בכביש, לדעת להגיב בזמן ועוד יתרונות רבים שאתה רוכש עם הזמן והנסיון שלך כרוכב. מעבר ללשמור על עצמכם, שזה החלק החשוב ביותר, תשמרו על הסביבה שלכם ותהיו מוכנים לכל הפתעה בכביש. אם כל האהבה לכלי הנסיעה הזה, זכרו כמה הוא לא צפוי. כל כתם שמן כביש, מעט חול או ילד קטן שהפתיע אתכם בסמטה צרה יכול להיגמר באסון. אופנוע זה כלי רכב לא צפוי וכן, מי שישלים עם זה פשוט יהיה נהג טוב וזהיר יותר.

בעתיד, ילדכם יסתכלו עליכם ויקחו דוגמא אישית. הם ישימו לב למהירות שלכם ולהרגלי הנהיגה שסיגלתם לעצמכם עם הזמן. החשיבות של זה היא אדירה וכדאי לכם לחנך את ילדכם לנהיגה בטוחה, זהירה והתחשבות בסביבה, העברת מסרים היא חלק חשוב מאוד בנהיגה על אופנוע. במהלך השנים, הוציאו לרוכבי האופנועים שם רע, של אנשים חסרי אכפתיות ואמיצים יתר על המידה, על גבול חסרי האחריות. ברור לכולם שיש עוד המון אנשים אחרים, שנוהגים בבטחה ושומרים על חוקי הנהיגה במדינה שלהם, תעזרו לכולנו לשמור על השם הטוב של הרוכבים ואל תעשו שטויות, צריכים אתכם בבית !

לסיכום, תוציאו רישיון לאופנוע, תהנו ממנו אבל הכי חשוב בסוף היום זה לשמור על עצמכם ולחזור שלמים לביתכם.

נהיגה בטוחה ומהנה לכולם !