שרת וירטואלי בענן VPS

בעת השוואת נותני שירותים שונים, אזכורים של דגמי אירוח שונים כגון שרתים פרטיים וירטואליים (VPS), שרתים ייעודיים ושרתי ענן נפוצים. במדריך השוואה זה לשרתי ענן, אספנו מידע אודות אפשרויות השרת השונות על מנת להבחין בין מגוון רחב של שירותי אירוח זמינים ונותני שירותים. לפני שנתעמק במעמקי השוואת שרתי הענן, הבה נבחן כיצד פועלים דגמי אירוח שונים אלה.
לעוד פרטים מורחבים בנושא של שרת וירטואלי בענן VPS כדאי להעיף מבט ב- cloudz.co.il

ישנם סוגים שונים של דגמי אירוח כגון שרתים פרטיים וירטואליים (VPS)

שרתים ייעודיים ושרתי ענן, וכאשר אתה מתחיל, חשוב לבחור את השירות המתאים ביותר לצרכיך. חשוב גם לציין כי אירוח VPS קיים לצד אירוח משותף וייעודי, אך שלושת הדגמים הללו הם קרוב משפחה של שרתים וירטואליים (שרתים וירטואליים) המוצעים על ידי רוב ספקי הענן הציבוריים מבחינת שליטה, מחיר, פשטות ומדרגיות. שרתי ענן מתבלבלים לעתים קרובות עם וירטואליזציה מבוססת VPS ומציעים הרבה מאותם יתרונות.

למרות שאירוח ענן שונה מפתרונות אירוח אחרים, הוא משמש לעתים קרובות לתיאור מקבץ שרתים ולא אחד. חלק ניכר מההגדרה תלויה בספק האירוח.

ההבדל העיקרי בין שרת וירטואלי לסביבת אירוח בענן הוא ששרתים וירטואליים נוצרים עבור משתמש אחד ואילו אירוח ענן מיועד למשתמשים רבים. אירוח ענן מפיץ נתונים למספר שרתים פיזיים שונים במיקומים שונים ברחבי העולם.

מכונות ושרתים וירטואליים משתמשים בתשתיות וירטואליזציה ותוכנת וירטואליזציה להפשטת שרתים פיזיים ומשאבי מחשב ליצירת סביבות וירטואליות

ניתן ליישם מספר שרתים וירטואליים כשרת מתכת חשוף אחד, כל אחד עם מערכת הפעלה משלו ותוכנת פריסה עצמאית. שרתים וירטואליים ושולחנות עבודה וירטואליים משיגים את אותן מטרות וירטואליזציה כמו המחשב או הרשת שלך, אך בפועל הם אינם זהים.

היתרונות של שרתים וירטואליים כוללים פריסת משאבי יישומים

שיפור התאוששות מאסון והמשכיות עסקית והפחתה או ביטול של השבתה. אירוח שרתים וירטואליים פרטיים (VPS) נועד לתת שליטה רבה יותר על השרתים שלך בהשוואה לאירוח משותף. CloudSigma מציעה מחשוב ענן בצורה של שרתי ענן ייחודיים שאינם חולקים משאבי תוכנה כמקבילה לאירוח VPS.

האנלוגיה הטובה ביותר לאירוח VPS

היא הגדרת מספר חשבונות משתמשים במחשב שלך. עם שרתים פרטיים וירטואליים מסורתיים (VPS), מארח מנתק שרת פיזי ייעודי גדול ומשתף אותו עם משתמשים. חברת האחסון מקצה שרתים וירטואליים (המתוכנתים לפעול כשרתים עצמאיים), כך שמשתמשים רבים יכולים להשתמש בזה או אחר, ושרתים וירטואליים אלה נקראים VPS.

כאשר אתה משלם עבור אירוח VPS

אתה משלם עבור שטח מוקצה בשרת, גם אם אינך משתמש בו. הם חולקים משאבים בדומה לאירוח VPS, אך שרתים נוספים דורשים הרבה יותר משאבים. אם אחד השרתים הפיזיים נכשל באשכול, אין זה אומר שהאתר שלך נכשל כששרתים אחרים נכנסים ומציגים את הדף.

הכוחות המניעים וירטואליזציה של שרת דומים

מה שהוביל בעבר להתפתחות של שיתוף זמן ורב תכנות. שרתים וירטואליים חולקים את החומרה הפיזית הבסיסית, והביצועים של VPSes עשויים להיות נמוכים או גבוהים יותר מזה שפועל במכונות הווירטואליות, בהתאם לעומס העבודה. ההבדל הוא שהשרתים עובדים בענן, שם הם מציעים תצורות קלות יותר ופריסות מהירות יותר.

מספר שרתים וירטואליים קטנים הם חלק משרת פיזי וכל אחד מהשרתים הווירטואליים הללו פועל כסביבת שרת ייעודית משלו

שרתים ייעודיים וירטואליים (VDS) פועלים בצורה הטובה ביותר בסביבות וירטואליות שבהן ליבות מעבד מוקדשות להם, אך לא כך הדבר בשרתים פרטיים וירטואליים (VPS). אם יש לך קטע ייעודי משלך בשרת פיזי, אתה מקבל משאבים שהוקצו משלך ויכול להתאים אישית ולהגדיר את מחיצות השרת שלך כרצונך.

שרת פרטי וירטואלי מפעיל גרסה משלו של מערכת ההפעלה (OS) וללקוח יש גישה למערכת ההפעלה ברמת משתמש העל והוא יכול להתקין תוכנה להפעלה

גישת קבצים ונתונים מתבצעת בלקוח VPS ולא בשרת משותף. ענן VPS הוא למעשה שרת וירטואלי שמופעל בתשתית הענן של ארובה.

אין החלפת נתונים או גישה לקבצים בין החשבונות בשרת VPS. אין צורך להפעיל מחדש VPS אחד מבלי להשפיע על ה- VPS השני בשרת המשותף. כלקוח, השרת המשותף שלך לא מתייחס ברצינות לאבטחה. אם אדם נפרץ או וירוס נפרץ, ה- VPS שלך מושפע.

אחד הסיכונים של אירוח VPS

הוא שאם אחד השרתים הפיזיים ייכשל, ה- VPS שמשתמש בו ייכשל גם הוא. הביצועים של VPS יכולים להשתנות מאתר לאתר, וכאשר זה קורה, זה יכול להיות בזבוז משאבים מהשרת הפיזי, ולכן רוב ספקי האירוח מחלקים קטעי VPS שונים כדי לצמצם זאת.

אחת המלכודות הגדולות ביותר של אירוח VPS

היא ניהול עצמך של כל סביבת השרת. משווקי אירוח משתמשים בחבילות מובילות כמו CPanel כדי לפתח פתרונות אירוח ניתנים להרחבה. הופעתן של מכונות וירטואליות ורשתות מוצפנות הפחיתה את הסיכון לעבור וייאשה את השימוש ב- VPS באמצעות שרתי אירוח לגיטימיים.

פתרונות ענן וירטואליים המופעלים על ידי VMware (r) כוללים אבטחה, שרתים ייעודיים וגיבוי, שחזור ותצלומים אוטומטיים. זה בתורו מאפשר לשרתים פיזיים להריץ מערכות הפעלה ויישומים מרובים בו זמנית.

צפה בסרטון המהיר הזה של 30 שניות כדי להמחיש כיצד מספר שרתים בתשתית יכולים לעשות את ההבדל. אם אתה קורא את זה, אתה כנראה ב- Google Cloud VPS, ואתה מנסה לברר את ההבדל בין השניים.