איך למנוע סתימות ביוב?

ישנן דרכים רבות למנוע סתימות במערכות הביוב. אתה יכול להשתמש בבוכנה כדי לנסות לשחרר את סתימת הביוב, או שאתה יכול לשפוך מים רותחים לביוב. אתה יכול גם לקנות חומר כימי שימיס שיער, מזון ופריטים אחרים שגורמים לסתימות.

מה גורם לסתימות ביוב ומה אתה יכול לעשות כדי למנוע אותן

הסיבה השכיחה ביותר לסתימות ביוב היא הצטברות של שומן ופסולת מזון אחרת. ניתן למנוע זאת על ידי אי שפיכת שומנים, שמנים או שומן לביוב ועל ידי אי זריקת שאריות מזון לכיור. ייתכן ובחלק מהמקרים ניאלץ לבצע פתיחת סתימות ביוב בידי אינסטלטור ביוב מקצועי.

מדוע נוצרות סתימות ביוב ומה יכולות להיות השפעותיהן על הבריאות שלך?

סתימה בביוב היא סתימה בצנרת המובילה שפכים מהבית שלך לביוב. סתימות ביוב נגרמות לרוב על ידי שומן, שיער, מגבות נייר וחומרים אחרים שאינם מתפרקים במים. הצטברות חומרים אלו עלולה לגרום לבעיות לבעלי בתים עם בורות ספיגה ולקהילות עם מערכות ביוב ציבוריות.

סתימות ביוב שכיחות יותר במהלך החורף בגלל שימוש מוגבר בכיורים ובשירותים, כמו גם מזג אוויר קר הגורם לאנשים לעזוב את בתיהם לעתים קרובות יותר. התדירות המוגברת של סתימות ביוב מובילה גם לסיכון גבוה יותר לצמיחת חיידקים, מה שעלול להוביל למחלות.

סתימות ביוב נוצרות כאשר הביוב בבית או בבניין שלך מוצא את דרכו חזרה לאסלה, לכיור, לאמבטיה או למתקן אחר. גיבויי ביוב מתרחשים כאשר קו הביוב נסתם והביוב נשפך החוצה אל הבית או הבניין שלך. הביוב עלול להיסתם עם שומנים, שמנים ושומנים שנשטפים לביוב, שיער שנשטף לביוב לאחר שטיפתם במקלחת ומוצרים סניטריים כמו טמפונים ורפידות שנשטפים בשירותים.

ישנן דרכים רבות למנוע סתימות ביוב כגון שימוש בבוכנה כדי לפנות אסלה או שטיפת קווי ביוב, התקנת פינוי אשפה לפסולת מזון וסילוק טמפונים ורפידות בצורה נכונה על ידי הנחתם בשקית ניילון אטומה לפני השלכתם. פתיחת סתימות הן לא דבר של מה בכך ולעיתים רצוי להימנע מלהגיע לזה.

5 דרכים שבהן אתה מונע ממערכות הביוב של הבית שלך לפעול כהלכה

סתימות ביוב הן בעיה נפוצה במקומות רבים בעולם, וזאת משום שרוב האנשים לא יודעים כיצד למנוע אותן.

5 דרכים בהן תוכלו למנוע סתימות ביוב

1. ודא שהאסלה שלך נקייה ונטולת פסולת או הצטברות

2. שמור על ניקוז כיור האמבטיה שלך נקי על ידי שימוש בבוכנה או נחש עליו באופן קבוע

3. שמור על ניקוז כיור המטבח שלך גם כן על ידי שימוש בבוכנה או נחש עליו באופן קבוע

4. הקפידו להשתמש בפינוי האשפה במשורה כדי שהמזון לא ייתפס בו ויגרום לסתימות

5. בדקו את מערכות הניקוז של הבית שלכם באופן קבוע לאיתור סימנים לבעיות

חשוב להיות מודעים לסימנים של ניקוז סתום. אלו הם:

  • – מים זורמים איטיים
  • – צליל גרגור
  • – ריח רע הנובע מהכיור או מהאמבטיה
  • – מפלס המים באסלה עולה עם הזמן.

הדרך הטובה ביותר להימנע מחסימה בביוב היא להרחיק את השיער מהביוב ולנקז מקלחת על ידי שימוש בכיסויי ניקוז. אם אתם חווים סתימה בביוב, חשוב לא להשתמש בכימיקלים קשים או לשפוך מים חמים לביוב מכיוון שזה עלול להחמיר את המצב. מידע נוסף על סתימות ביוב תוכלו למצוא https://hakolakav.co.il/ של חברת הכל לקו שירותי ביובית

בעיה נפוצה בחדר אמבטיה היא שיער שסותם את הביוב. זה יכול לקרות כאשר מישהו עם שיער ארוך שוטף את שיערו בכיור ולאחר מכן מתייבש על ידי עמידה מעל הכיור ומעביר את שיערו הרטוב מתחת לברז. המים נקלעים לשיערו של האדם ואז יורדים אל הניקוז, נושאים איתם את כל השערות הרופפות המונחות על גביהם.

יש כמה דרכים למנוע את זה:

– קשר את השיער הארוך שלך בזמן שאתה מתקלח או שוטף ידיים.

– השתמש בפח אשפה או בסל אשפה כדי לתפוס שערות רופפות שנופלות על הרצפה, לפני שהן נשטפות לביוב.

– שמור על הכלבים שלך מסופרים כדי שהם לא ישירו בכל רחבי הבית שלך.